TrendsExpo 2018 volop in voorbereiding

TrendsExpo 2018 komt er aan. Op 21 en 22 november 2018 is het zover. Kimberley Drost van het organiserende Regiolokaal: ‘Exposanten en bezoekers gaven ons in 2017 een 7,9 als rapportcijfer. Dat is een enorme stimulans voor ons. Natuurlijk gaan we voor nog meer en beter.’

Enquête
“Super georganiseerd, fijn dat iemand weer het initiatief neemt voor een ondernemersbeurs in de Regio Zwolle”, zo luidde een van de reacties na afloop van de TrendsExpo 2017. Tijdens de TrendsExpo is onder de exposanten en bezoekers een enquête gehouden over wat zij vonden en vinden van deze beurs. De gemiddelde waardering kwam uit op 7,9. ‘Prima rapportcijfer, zeker tegen de achtergrond dat we deze beurs voor de eerste keer organiseerden’ aldus Kimberley. ‘We wisten zo’n eerste keer ook niet precies wat te verwachten. Nu kunnen we, met dank aan de reacties van exposanten en bezoekers, ook meer gericht werken aan verdere verfijning van het beursconcept. Dat doen we en we leggen daarbij de lat een stuk hoger.’

Ambities
Voor een tweedaagse TrendsExpo gaven de geënquêteerden in meerderheid aan een voorkeur te hebben voor de woensdag en donderdag als beursdagen. ‘Natuurlijk geven we hier gehoor aan, in 2018 zijn woensdag 21 november en donderdag 22 november de beursdagen. Over onze ambities voor de editie 2018 zijn we duidelijk en transparant. We willen een vollere beursvloer met meer exposanten. Noteerden we in 2017 3400 bezoekers, in 2018 willen we ten minste 5000 bezoekers verwelkomen. We rekenen erop dat deze bezoekers, samen met de exposanten, de TrendsExpo 2018 waarderen met een 8,5. Tenslotte willen we meer trends en innovaties bieden. Ook deze handschoen, aangereikt door de geënquêteerden, wordt opgepakt. Er komt meer aandacht in de communicatie over de programmering in bijvoorbeeld de inspiratietheaters. De programmatische invulling blijft van hoog niveau. Ondernemers zijn druk, druk, druk. Juist tijdens een beurs ontsnappen zij even aan de waan van de dag en willen zij verrast en geïnspireerd worden door nieuwe ontwikkelingen en noviteiten. We gaan meer op zoek naar wat ondernemend Nederland bezig houdt en waar de vernieuwingen zitten, ook in deze ondernemende regio. Dit brengen we naar de beurs in de inspiratietheaters en op de themapleinen. Ook maken we meer ruimte voor groepen van ondernemers.’

Terugverdienen
‘Wij hebben verschillende ondernemers gevraagd naar hun ervaringen in 2017 waarbij de belangrijkste vraag was: kan deze beurs voor je uit. Ja, was daarop hun antwoord. Sommige exposanten lieten ons tastbaar en meetbaar resultaat zien om dit te onderbouwen. Andere exposanten gaven aan zodanig veel contacten te hebben opgedaan dat zij verwachten dat daar nieuwe business uit voortvloeit. Dus ja, de investering verdient zichzelf terug. Wat we ook terug horen is dat ze het een superleuke formule vinden, waarbij ook zij zich realiseren dat deze nog moet groeien. De mix van business- en culinair event slaat aan en biedt zowel de exposant als de bezoeker een bijzondere beleving. De bezoeker is vrij om te kiezen waar hij of zij het accent wil leggen. Onze partner Libéma/IJsselhallen was ook zeer tevreden over de eerste TrendsExpo en noemt onze start in 2017 succesvol en veelbelovend.’

Aanmelden
Veel exposanten geven aan ook in 2018 weer mee te doen. Opvallend is dat de zes horeca-deelnemers elk hebben aangegeven er weer bij te zijn in 2018. Dat onderstreept het succes van de formule waarbij het nuttige van het exposeren en netwerken wordt gecombineerd met het aangename van een verfrissend drankje en een meer dan culinair verantwoord hapje. Op dit moment, zo midden januari 2018, is zo’n 35 tot 40% van de beursvloer ingevuld.

Personal Publish / Regiolokaal
Burg. Drijbersingel 25, Zwolle
T. 038 - 30 30 220
info@personal-publish.nl
www.personal-publish.nl

©2017 Personal Publish | Website: Makeable Branding | Downloads & Algemene voorwaarden 

Pin It on Pinterest

Share This