Over Jeroen:
Jeroen Smits is o.a. winnaar van de Supercup van moppentoppers en directeur  STIMS Media

Jouw inspiratie:
Miljoenen kijkers zitten aan de buis gekluisterd als in november 1994 Ron Brandsteder de eerste finale van de moppentoppers presenteert. Zoals vele verwachten, behalve Jeroen zelf, wint hij met overweldigende meerderheid de finale. De publieksprijs krijgt hij uit handen van Simone Kleinsma en de vakjury prijs uit handen van André van Duin. Wat de 17-jarige Jeroen erg ontroerd zijn de woorden die van Duin hier aan toevoegt. “Het is meer dan verdiend, van jou gaan we nog veel horen en plezier aan je beleven”. In 1995 komt daar nog eens de overwinning van de Supercup van moppentoppers bij. Tussen deze twee overwinningen door maakt Jeroen in opdracht van Bolletje beschuit, in oktober 1995, een televisiecommercial samen met actrice Tanja Jess.

Het wordt Jeroen steeds duidelijker dat zijn toekomst in de televisie & entertainmentwereld ligt.Hij heeft zich inmiddels neergelegd bij een amateur-carrière als voetballer en stopt met zijn studie aan het Tinbergen College te Den Haag.

Jeroen gaat zich volledig richten op een carrière als presentator/entertainer. Als televisiepresentator maakt Jeroen, onder toeziend oog van Joop van den Ende, zijn debuut in oktober 1996 bij de start van Call TV bij Veronica. Hij begint in de nachtelijke uren met het programma Nachtbrakers, vanwaar hij doorgroeit naar de middagprogramma’s. Jeroen wordt gevraagd om vanaf het najaar 1997 in Showbizcity te Aalsmeer in de comedy club te gaan optreden als stand-up comedian. Hier ontstaat de liefde voor het theatervak. In december ’97 heeft hij zijn eigen mini-theatertour; de drie voorstellingen zijn binnen 48 uur uitverkocht. In de vijftien jaar die Jeroen bij Endemol werkzaam is rondt hij een drietal HBO studies af. Journalistiek, Bedrijfskunde en een HBO Juridische Dienstverlening. Binnen Endemol is hij vanaf 2000 tot 2004 de jongst aangestelde directeur binnen het Europese Concern. Jeroen vervult deze vier jaar de functie van Interactive Director voor de Nederlandse markt.

In december ’99 brengt platenmaatschappij Koch MM een cd uit met een terugblik van Jeroen op de afgelopen eeuw. Dit succes wordt opgevolgd door een uitverkochte theatervoorstelling in het Amsterdamse Nieuwe de la Mar theater op 20 december van datzelfde jaar.

Jeroen maakt voor verschillende instanties en opdrachtgevers de nodige documentaires. Zo bouwt hij voor de allerarmste van Mexico middels stichting Homeplan huizen, voor de stichting Stars in Their Eyes maakt hij een documentaire over de schaduwzijde van het WK voetbal.

Naast het presentatievak wordt Jeroen gevraagd om binnen verschillende produktiehuizen sturing en leiding te geven aan de afdeling Televisieproduktie. Zo gaat Jeroen een samenwerking aan met MC Televisie die vervolgens drie jaar voortduurt. Eye Media Solutions is het die Jeroen wegkaapt bij MC Televisie om hem vervolgens voor twee jaar aan te stellen als directeur Televisie.

In 2013 stampt Jeroen zijn huidige bedrijf STIMS Media uit de grond. Met in 2017 in totaal 42 vaste medewerkers in dienst is STIMS Media een behoorlijke speler binnen de televisie productiehuizen van Nederland. In totaal produceert STIMS Media 250 televisieprogramma’s per jaar en doet dat louter met eigen mensen en faciliteiten. STIMS Media is tevens Event organisator en kent het bedrijf een Interactive tak waar online en social media een specialisatie is gebleken.

STIMS Media is marktleider op het gebied van gesponsorde televisie zoals deze louter geproduceerd worden voor RTL en SBS.

Personal Publish / Regiolokaal
Burg. Drijbersingel 25, Zwolle
T. 038 - 30 30 220
info@personal-publish.nl
www.personal-publish.nl

©2017 Personal Publish | Website: Makeable Branding | Downloads & Algemene voorwaarden 

Pin It on Pinterest

Share This